Ford Kuga Plug-in hybrid oszczędzasz na paliwie 3750 PLN !
Ford Kuga Plug-in hybrid oszczędzasz na paliwie  3750 PLN !

Ford Kuga Plug-in hybrid oszczędzasz na paliwie 3750 PLN !

22 kwietnia 2022
0 Komentarze

Dane dotyczące nowej Kugi Plug-In Hybrid pokazują, że blisko połowa przebiegu, najlepiej sprzedającego się samochodu ładowanego z gniazdka w Europie, pochodzi z energii pozyskanej z zewnętrznych źródeł prądu.

Ford Kuga z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) był najlepiej sprzedającym się pojazdem ładowanym z gniazdka we wszystkich segmentach w Europie w pierwszej połowie bieżącego roku1, a nowe dane pokazują, że klienci wykorzystują większość z 56-kilometrowego zasięgu (według WLTP) w trybie wyłącznie elektrycznym.

Według zanonimizowanych, rzeczywistych danych Forda, kierowcy Kugi Plug-In Hybrid w całej Europie do tej pory w tym roku pokonywali 49 % przebytego dystansu wyłącznie na energii z zewnętrznych źródeł prądu.

Popularność hybryd ładowanych z gniazdka i całkowicie elektrycznych samochodów osobowych rośnie w całej Europie, ponieważ coraz większa liczba klientów odkrywa, jak komfortowa i oszczędna może być jazda takimi pojazdami – zwłaszcza przy ładowaniu ich w domu. Modele PHEV stanowiły 8,4% wszystkich nowych samochodów sprzedanych w Europie w drugim kwartale tego roku, co stanowi wzrost o ponad 255 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Jak klienci korzystają z Kugi Plug-In Hybrid?

Anonimowe, rzeczywiste dane zebrane przez Forda pomogły zrozumieć i zoptymalizować doświadczenia klientów związane z użytkowaniem hybrydy ładowanej z gniazdka. Pokazały m.in., że:

  • Kierowcy w znacznym stopniu wykorzystują możliwości napędu elektrycznego swoich samochodów. Prawie połowa (49 %) łącznej odległości przebytej w tym roku została pokonana wyłącznie przy użyciu akumulatorów ładowanych z zewnętrznego źródła prądu.
  • Ponad dwie trzecie podróży użytkowników Kugi Plug-In Hybrid to krótsze, lokalne podróże do 50 km lub mniej, które można w całości pokonać bez użycia silnika spalinowego. Z ponad 365 dni jazdy w tym roku, pojazd umożliwił ponad 289 dni jazdy przy zerowej emisji spalin. Średni dzienny pokonywany dystans wynosił 52 km, czyli mniej niż 56 km zasięgu wyłącznie na napędzie elektrycznym według WLTP.
  • Użytkownicy nie mają problemów z technologią ładowania i mają stały dostęp do punktów ładowania. Na każde 100 dni jazdy Kugą Plug-In Hybrid przypadało 89 sesji ładowania.
  • Użytkownicy korzystają z tańszych stawek za energię elektryczną i ładują swoje pojazdy nocą, aby obniżyć koszty eksploatacji. 35% ładowań odbywało się w nocy przy czasie podłączenia samochodu wynoszącym co najmniej 12 godzin – dwa razy więcej niż sześć godzin wymaganych do pełnego naładowania akumulatora z konwencjonalnego domowego źródła zasilania 230 V. W sumie 45% wszystkich sesji ładowania miało miejsce w nocy, co pokazuje, że nawyki użytkowników dotyczące uzupełniania energii samochodów są podobne do użytkowania smartfonów czy tabletów.

Maksymalizacja czasu jazdy na silniku elektrycznym może zapewnić kierowcom znaczne korzyści finansowe. W oparciu o średnie ceny benzyny i energii elektrycznej w zależności kraju, kierowcy Kugi Plug-In Hybrid mogą oczekiwać, że zapłacą około 36,5 zł za 100 km jazdy na samej benzynie, w porównaniu z ok. 11,5 zł podczas jazdy wyłącznie na energii elektrycznej z zewnętrznego źródła prądu. W przypadku rocznego przebiegu 15 000 km może to dać oszczędność rzędu 3 750 zł rocznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem − 8 =