Oba samochody różnią się wysokością, a może wielkością?, który wybrać? Crossovera czy SUV-a? W rzeczywistości granica pomiędzy obydwoma typami nadwozia jest dość płynna. Mówiąc SUV, najczęściej na myśli mamy większe gabarytowo auto, zdecydowanie bardziej przypominające samochód terenowy z napędem na cztery koła. SUV, czyli prawie terenówka a Crossover to miejskie auto na wysokich obcasach, którym wjedziesz na każdy krawężnik.
Na co się zdecydować?
SUV może pochwalić się dużymi prześwitami, które pozwalają mu odnaleźć się na wyboistych bezdrożach, ale wcale nie musi dysponować napędem na obie osie. Zwłaszcza w bardziej budżetowych wersjach wyposażeniowych kierowcy muszą zadowolić się napędem na przednią oś. Jeśli nawet samochód wyposażono w napęd również na tylne koła, to rzadko zdarza się, by kierowca sam mógł zadecydować o tym, kiedy włączyć tryb 4×4. To raczej domena aut terenowych. W SUV-ach wszystko dzieje się automatycznie. Gdy komputer pokładowy poczuje, że samochód traci przyczepność, tylna oś zostanie samoczynnie za sprzęglona, by zwiększyć przyczepność, i podnieść poziom bezpieczeństwa. W Crossover-erach o napędzie na cztery koła w ogóle nie mamy co marzyć. Crossovery to mniejsze SUV-y, czyli auta, które mogą pochwalić się wyższym zawieszeniem, ale raczej nie po to, by pokonywać bezdroża, lecz po to by łatwiej było wjechać na miejski krawężnik lub poprawić widoczność poprzez wyższą pozycję za kierownicą.
Crossovery budowane są w dużej mierze w oparciu o płytę podłogową i podzespoły aut miejskich. Dla przykładu Ford Puma powstał na bazie Forda Fiesty, popularne BMW X2, powstało na bazie typowego kompaktu, jakim jest BMW serii 1. itd.
SUV vs Crossover, który wybrać ten dylemat pozostawiamy wam drodzy czytelnicy natomiast oferty na wszystkie wersje samochodów znajdziecie na naszej stronie ratymoto.pl